Sunday, December 4, 2011

Hari Ulang tahun

Selamat Hari Ulang Tahun @ Hari Lahir
 
Cup kek + lilin sebagai peneman di hari lahir
Tarikh ini datang lagi 4.12.2011 = 8 Muharam 1433, maka bertambah lagi umur aku. Begitu cepat rasanya masa ni berjalan sehingga nak kira umur sendiri pun tersasul. Namun aku bersyukur kepada Mu Ya Allah, sesungguhnya hidup dan matiku ni anugerahNya. Aku memohon pada Mu agar dipelihara dan ditambah keimanan dalam diri ini serta diberkati segala amalan dan rezeki dalam kehidupan aku di dunia dan akirat. Kebetulan pula tarikh ni jatuh pada hari cuti maka aku ada la masa nak masak-masak untuk hidangan di hari indah ini. Masak tu bukannya resipi yang hebat, sekadar untuk memenuhi citarasa diri sendiri je.

Pilihan resipi untuk makan pagi hari ni adalah Nasi berlauk - biasa la kalau usia dah begini teringat pula menu pagi masa kat kampung. Sekali sekala tinggal la makanan ala-ala moden tu. Nasi berlauk ni sebenarnya macam hidangan nasi campur yang lain. Menu makan pagi di Kelantan ni banyak terdiri dari kategori bernasi seperti nasi kerabu, nasi dagang, nasi himpit dan nasi berlauk. Nasi berlauk ni memang simple hidangannya nasi putih dan lauknya ada lauk ayam  masak kari atau ikan masak lemak kuning, timun dan sambal cili.

Memandangkan selera saya yang baru lahir ni nak makan nasi berlauk ayam ... maka terhidang la pagi ni. Nasi putih + Kari ayam & ubi kentang + timun + sambal cili. (ikan masin tambah sendiri).

No comments: