Wednesday, February 15, 2017

Bihun Goreng Singapore

Sarapan pagi ini saya masak bihun goreng singapore... bahan2nya apa yang ada je saya letak...ayam, chicken ball, karot dan kobis. Rencahnya lain bawang putih, halia, lada hitam dan ikan bilis ditumbuk/blend, tumis hingga garing dan masukkan rencah ayam dan chicken ball...bihun serta sayur sayuran...kemudian rasakan dengan garam gula....kalau nak pedas boleh potong cili padi. Kelainan masak bihun ini adalah tak perlu letak kicap dan sos. 

Siap sedia untuk dimakan...sarapan dan lunch untuk hari ini. Alhamduillah rezeki kami untuk hari ini. Sekarang ni saya dah jatuh cinta dengan bihun goreng macam ini...mungkin rencah lada hitam dan ikan bilis yang menarik selera saya. Kalau untuk penghuni kat rumah tu saya kena buat cili potong dan kicap...mereka akan letak sendiri cili dan kicap tu ikut selera masing-masing.