Sunday, June 7, 2015

Makan Kenduri

Hari ni ada jemputan kenduri kahwin anak kepada sepupu di Sungai Udang Klang. Walaupun demam terpaksa juga kuatkan diri memandangkan ni kenduri anak sulung sepupu...dah la Mr Right outstation terpaksa memandu sendiri nasib baik bertemankan mak sedara dia pun keseorangan suaminya tak sihat. Mengenangkan kenduri sedara terdekat, aku ni kira wakil keluarga dan orangtua dah tak ada, ikatan saudara mara perlu dipereratkan dan masa ini juga dapat berjumpa dengan saudara mara yang lain. Sekarang ni kalau musim perayaan agak susah nak jumpa saudara mara di kampung terutama yang telah berhijrah. 

Cerita ke rumah kenduri ni makanan punye la banyak mengalahkan buffet di hotel...eeem ya la dapat menantu anak taukeh katering, tapi aku pulak yang rugi sebab selera makan kurang bila tak sihat...hanya rojak yang mengenyangkan aku dan buah-buahan. 

Sakit tekak mana boleh makan kuah kacang!!! alahai minta maaf la kat diri sendiri, makanan ini je yang menambat hati aku, nasi minyak, ayam golek, rendang, daging salai masak rebung dan sebagainya termasuk kuih muih tidak terliur.

No comments: