Friday, June 19, 2015

2 Ramadhan

Hari ni keluar rumah menuju ke pejabat dengan doa agar aku diberi kesejahteraan tidak demam lagi. Tapi bila menjangkau waktu zohor badan aku dah mula seram sejuk...aku keluar dari ofis pergi berehat di bilik solat kat sini tak ada econ...ambil masa rehat baca Al quran. Menunggu waktu petang habis kerja dalam situasi badan tidak sihat begitu stress...semua kerja tak boleh fokus.

Waktu kerja kami bulan ramadhan diberi pelepasan setengah jam awal...maka jam 4.30 pm aku dah boleh balik...eeemm menang on time!!! aku punch out...pertama badan tak sihat, ke 2 elak dari jammed dan ke 3 memasak.
Menu berbuka...Mr Right minta masak lemak ikan tenggiri, terung sambal...aku memang tak ada selera langsung nak makan tapi kena juga masak sebab ada yang nak makan. Memasak bila badan tak sihat ni macam tak ada keyakinan tentang kesedapannya sebabnya aku hilang deria bau....apa pun aku ikhlas masak!!!

Ini je pilihan aku bila makan nasi berbuka tadi... tomato dan timun cicah dengan kicap...lauk lain tak membuka selera aku....begitu la bila tak sihat Allah swt tarik nikmat makan kita...mungkin ada hikmahnya...

No comments: