Tuesday, May 19, 2015

Tortila

Pagi ni sediakan tortila wrap untuk sarapan. Aku guna tortila brand Kawan.. sekarang ni ada bermacam jenis tortila di pasaran. Selain tortila aku juga beli roti pratha @ roti canai frozen dari brand Kawan ni...ianya memang menjadi pilihan dan kena dengan selera kami.

Sejak beberapa hari ni agak celaru nak pilih makanan untuk sarapan pagi...biasala bila sampai ofis kalau tak bawa bekal mula la terkial-kial nak beli makanan...kesudahannya makan nasi lemak...aduhai jangan la hari-hari makan kat luar, alamak jemu dan hilang selera. Jadi pagi ni aku berusaha sediakan bekal...bukannya susah pun nak sediakan tortila ni. Intinya aku masak daging ayam kisar, tumis bawang putih dan bawang kuning didadu masukkan daging kisar + sedikit sos tomato dan sos cili + karot + tomato segar dan sedikit garam...masak hingga kering. 

Panaskan tortila sekejap...anggaran tortila lembut. Sapu sedikit planta atas tortila letakkan inti + salad + timun etc dan sedikit mayonis....kemudian gulung atau wrap....siap!!!!

Bekal untuk sarapan pagi ni!!!

1 comment:

adda syuhada said...

Saya paling feveret tortila ni..