Wednesday, May 20, 2015

Makan Malam @ Star Cafe

Malam tadi kami makan malam kat luar...aku tutup dapur hari ni, elok juga la badan pun tak larat nak masak...semalam pun separuh hari kerja sebab sakit kepala dan demam. Hari ni masih ada sisa-sisa penat...balik dari kerja Mr Right ajak makan steak...restoran Asian Fusion. Aku memang tak akan pilih steak daging, lamb atau ayam...memandangkan badan tak sihat risau suhu panas badan akan naik....maka pilihan aku hanya salomon steak..uuhuu diet sikit. Set menu yang kami pilih tu agak lumayan hidangannya selain menu utama ada juga sup dan salad. Memang memadai untuk dinner...cukup padat perut aku malam ni.

Cerita pasal rasa hidangan ni...salad tu biasa la rasanya semuanya sama je di setiap restoran ataupun kita sediakan sendiri di rumah, sup cendawan memang sedap cukup rasa lemak...kalau ikutkan nak je aku tambah order. Menu pilihan aku salomon setak dah jadi salomon grill...eeem sosnya kurang menarik selera aku..tapi aku tetap berjaya habiskan semua makanan dengan alasan tak baik membazir.... 

Solomon grill...eeemm Mr Right komen macam ikan goreng kat rumah je...uuuhhh nak buat macam mana tukang masak dia sedia macam ni...kita makan aje la. Biasa sebelum ni kalau aku makan salomon steak tak la garing macam ni...ni dah macam overcook...
Beef steak...dagingnya ok lembut
Sup cendawan terbaik...kalau bagi extra aku boleh habiskan lagi satu mangkuk
Sepinggan salad pun habis aku makan...eeemm salad tak pa makan banyak pun ianya tidak menggemukkan..

No comments: