Friday, November 18, 2011

Roti + Chicken Ham

Pagi ni saya sediakan menu diet untuk breakfast. Terasa nak makan roti ala-ala mat saleh la pulak. Kebetulan pula semalam terbeli salad maka boleh tayang imej kehijauan dalam menu pagi ni. Kekadang tu bila bangun pagi fikiran dah melayang-layang fikir nak makan apa? dah la masa tu singkat nak masak. Jadi untuk mengelak dari membuang masa cara paling mudah ialah menyedia menu sandwich. Caranya roti (readymade) + chicken ham (panas je 5 minit dlm microwave atau dalam air panas) +  salad + tomato + letak sedikit olive oil atau planta. Ok 10-15 minit dah ready untuk pack bawa pergi kerja...

Ready for pack!!!
 
Lebihkan salad + tomato
Menu macam ni kalau setiap pagi bagus untuk kesihatan kita dan pasti boleh turun berat badan bagi yang nak diet. Kalau saya ni tak pasti la boleh makan tiap-tiap pagi macam ni, cepat jemu lorrr. Kekadang tu bab-bab makan ni bagus juga kalau kita tidak ikut nafsu selera, demi kesihatan.

makan time!!!

Bila berdepan dengan makan kita tak ingat pasal sakit atau gemuk... tapi bila badan dah berubah struktur mula la mencari salah makanan. Maka peringatan untuk diri sendiri kawal @ diet dalam pemakanan dari sekarang sebelum doktor mengawal pemakanan kita...he..he..he.. betul ke macam tu. Apa2 je la janji ada kesedaran dalam penjagaan kesihatan badan kita. 

No comments: