Wednesday, November 9, 2011

Mee Celup

Mee celup special
Kesempatan balik kg beberapa hari lepas sempat la menyingah kat kedai makan mee sup. Setelah sekian lama tak makan mee celup ni memang la menyelerakan dibuatnya tambah pulak kalau dok kat luar dari kelantan ni susah nak cari yang betul2 seenak hidangan kat sini.

bahan2 tambahan perisa dalam mee celup
Nama mee celup ni mungkin tak semua yang tahu, tapi bagi yang tinggal kat pantai timur terutamanya Kelantan semestinya tau makanan ni. mee celup lebih kurang mee sup je, cuma cara proses untuk dihidang tu mee tu dicelup dalam kuah sup termasuk la bahan2 lain seperti sayur, taugeh etc dicelup dalam sup terlebih dahulu kemudian sup dimasukkan lagi dalam bahan2 tersebut bila nak makan.

Sup mee celup ni bagi yang nak diet bagus juga sebab kurang berminyak, lagipun bahan2 dalam hidangan tu ada juga sayur-sayuran. Mee celup ni ada macam2 kategori, ada yang special ada yang biasa. Kalau yang special tu ada pula tambahannya seperti mee + kueh teow + bihun lepas tu daging + ayam + perut/usus lembu + daging + telur.

Kedai kami makan ni memang famous la kat area sini sebab seingat saya masa zaman sekolah lagi dah wujud. Dekoration kedai ni pun dah berubah dan menu2 yang dihidang pun dah banyak pilihan.

Kat kedai ni minum yang saya nak rekmen seperti kelapa shake@coconut shake ... macam2 perisa ais krim ada coklat, vanina & strawberry.

Coconut Vanila Shake


Kepada yang berkunjung kat Pekan Pasir Mas nama kedai ni Warung Kurnia Ibu terletak kat kg Padang To'la.

No comments: