Sunday, November 20, 2011

Keropok Lekor

Waktu petang begini tambah pulak bila hujan, masa ni la teringin nak makan sesuatu. Lagi best kalau ada yang makanan yang panas seperti keropok lekor goreng ni. Keropok ni asalnya frozen, sebelum goreng saya selalu rebus sekejap untuk melembutkannya. Masa rebus tu letak sedikit garam untuk tambah rasa..kalau tak letak pun ok juga sebab keropok lekor asalanya dah ada rasa masin tu. Lepas tu angkat sejat sekejap keropok tu baru digoreng.


 Keropok lekor ni saya beli masa balik kg hari tu, memang jadi kebiasaan kalau nak makan keropok lekor yang sedap saya beli untuk buat stok kat sini. Kalau beli kat sini jarang dapat yang sedap, sebab saya suka keropok lekor yang kandungannya banyak ikan, bila makan pun terasa lembut. Kebanyakan yang dijual kat sini yang jenis keras dan banyak tepung. Memang tak kena selera saya. Tapi ada setengah kawan saya suka makan keropok jenis keras.. ya la selera masing2. Jom kita makan keropok lekor cicah sos.  

 

No comments: