Wednesday, July 29, 2015

Puasa Syawal - Kueh Teow Goreng

Petang ni selera gajah...uuhhu cam mana boleh terkeluar perkataan selera gajah? Aku pun main tulis je...rasanya maksud lebih kurang macam selera nak makan macam-macam atau makan dengan banyak. Berdasarkan dari maksud di atas aku sebenarnya hari ni selera nak makan kueh teow goreng...sejak tengahari tadi dok fikir nak berbuka puasa makan kueh teow goreng. Bila masuk dapur aku pi masak nasi dan masak sayur bayam... eeem macam mana pun niat awal aku nak makan kueh teow tetap aku tunaikan...maka ada 2 menu berat untuk dimakan nanti... eeemm mengalahkan gajah makan... Tapi aku makan bukannya banyak sentuh la serba sedikit...sejak berpuasa ramadhan dan syawal ni makan pun dah ada sukatan tak boleh nak masuk banyak...cepat kenyang...tu la rahmatNya bila berpuasa.

Kueh teow goreng daging...goreng kueh teow seringkas mungkin janji sedap... rencahnya pun tak macam sebelum ni..kalau masak mesti letak udang, sotong tapi bila dah alahan terpaksa la pantang untuk sementara.

No comments: