Sunday, March 15, 2015

Nasi + Ikan Bawal Kari

Tengahari ni habis mengaji quran aku tak ada melencong ke mana-mana...terus je balik rumah sebabnya area KL petang ni ada Le Tour De Langkawi banyak laluan jalanraya yang terlibat akan ditutup...team Le Tour ni dari Kuala Kubu Bharu-Dataran Merdeka, mereka akan melalui jalan Rawang-Ipoh area perumahan aku...nak tunggu team ni sampai area rumah aku tak pasti pulak pukul berapa...biasanya kalau ada peristiwa akan kedengaran heli atau siren polis...eeem tengok tv je la. 

Maka tengahari ni kena la masak untuk makan tengahari, menu aku pilih ikan bawal masak kari, ikan kerisi goreng dan daging goreng campur kacang panjang dan tambahan untuk aku goreng ikan talang masin. 

Hari aku makan nasi betul menyelerakan dan memang kena dengan selera aku tambah pula dah beberapa hari tak ada selera untuk makan nasi.

Tarraaa tengok apa aku makan...kepala ikan bawal ni jadi milik aku sebabnya kalau bahagian ni tak ada orang yang minat...semuanya nak makan bahagian isi.

Hidangan ala-ala nasi kandar!!!
Daging goreng bersama kacang panjang
Ikan goreng ni namanya ikan kerisi bukannya ikan merah tau.

No comments: