Wednesday, March 4, 2015

Infused Water

Sekian la dok baca je tentang kebaikan dan keberkesanan infused water, malam tadi aku ringankan tangan mencubanya, kerjanya hanya 5 minit je...potong buah dan letak dalam bekas dan masukkan air...aku sejukkan dalam peti ais semalaman, berdasarkan kepada pembacaan digalakkan merendam buah tersebut melebihi 2 jam.  Pagi ni bawa ke ofis...ya la pertama kali cuba tak nak minum pagi2 nanti dibuatnya nak buat air dengan trafik jam atas jalan tidakkah menyusakan diri sendiri. 

Size botol untuk 500ml air, buah-buahan yang aku letak orange, limau nipis, epal hijau dan mentimun. Buah-buah tersebut boleh makan tau...kecuali limau nipis.
Bila minum air ni rasa masam manis...tapi tak ada la rasa seperti jus buah yang kita blend, bagi yang tak suka minum air kosong elok pratik / amal minum air yang direndam dengan buah-buahan ni sebab ada rasa selain dari kebaikannya untuk detox membuang toksin dalam badan. Keberkesanannya tu aku belum pasti sebab baru mencubanya.....mungkin kena amal meminum infused water ni lebih dari seminggu....

No comments: