Sunday, October 26, 2014

Scone

Projek kecil aku di petang hari ahad... membuat scone @ skon!!! Salah satu makanan bergandum yang menjadi kegemaran aku tetapi tak pernah masak sendiri..

Tapi hari ni aku berusaha membuatnya memandangkan harga scone yang dijual kat bakery tempat aku biasa beli dah mahal...harganya naik ketara sekali. Eemm mari kita belajar masak sendiri lagipun bahan-bahannya biasa je dan menjadi stok kat dapur setiap masa. Bahannya seperti gandum, susu segar, mentega, gula, buah-buah kering dan telur. Resipi ni dah lama aku ambil dari blog seseorang...tapi dah lupa namanya...aku mohon maaf dah minta halal serta ribuan terima kasih kepada empunya resipi ni...memang sedap!!!

Scone yang sedia untuk di makan...scon ini boleh di makan dengan jem atau planta...aku makan scone ni dengan jem bluberry....eemm memang sedap bila dapat makan yang baru keluar dari ketuhar.
Keluarkan scone dari ketuhar, scone sudah masak!!!!
Doh scone dicanai dan sedia untuk diterap.

No comments: