Friday, October 10, 2014

Ais Krim Bajet

Cuaca di KL berjerubu...matahari tak nampak...tapi haba terasa agak berbahang. Aku sampai rumah agak lewat hari ni...ada kerja dan kebetulan sambil dengar perbentangan bajet 2015 di ofis. 

Apa tujuan aku sebenarnya??? nak cerita pasal bajet atau ais krim yang aku makan ni???...tiba2 hilang arah sekejap...eemm pasal bajet tu bagi aku ada juga perubahan dan peningkatannya...bagi yang berkerja swasta macam aku ni bajet 2015 ni peratus untuk dinikmati agak sedikit...yang aku fokus kepada cukai pendapatan...eemm dari tak ada langsung baik la ada. Tak payah la nak cakap pasal bajet lagi sedap aku nikmati ais krim bajet...kenapa aku cakap ais krim bajet? sebabnya aku beli ais krim paling murah dan bawa balik makan kat rumah aku tambah la kacang dan coklat cair untuk bagi ummpph...sekarang  ni kos saraan semuanya meningkat maka kena la bijak berbelanja...tapi untuk menikmati makanan yang sedap kita pun kena bijak mengolahnya.

Ais krim vanila campur sos coklat dan kacang

No comments: