Tuesday, October 30, 2012

Roti @ Bread Maker

Roti panas!panas! Jom!!! kita makan...
Hari ni nak coret pasal bread maker yang dah sebulan dihadiahkan. Kebetulan pulak masa tu dok sibuk dengan urusan lain tak sempat nak merealisaikannya. Masa mula-mula terima tu setakat buka tengok barang je....lepas tu masuk dalam kotak dan perap je kat tepi stor.

Hari minggu lepas sempat la meng'operasi' bread maker ni. Ambil masa juga la nak mula operasi meroti ni....ya la pertama kali nak guna mesin ni, kena baca manual dulu...dalam manual tu lengkap dengan beberapa resipi roti yang ringkas. 

Ok dah selesai baca manual tu...bermula la acaranya. Pertama kali nak buat roti ni saya ikut je resipi yang disediakan...pilihan no 1 buat roti putih biasa... masukkan bahan-bahan dalam pan breadmaker tu... lepas tu ikut arahan dan pilihan.


1 : Operate breadmaker...ok lampu menyala

2. Breadmaker mula beroperasi menguli
3. Masa 2 jam berlalu......

4. Setelah beroperasi 2 jam


5. Roti dah masak

6. Yeaaahhh!!! berjaya menghasilkan sebuku roti


7. Ini la hasilnya...sekarang operasi memotong roti...

Bagi saya tak rugi beli breakmaker ni sebab ianya cepat dan mudah untuk menyediakan roti. Kepada Mr. Right @ myroomate Terimakasih ya!!! sebab memahami keinginan dan keperluan saya didapur. Sesiapa yang suka makan roti dah semestinya tak perlu nak buang masa untuk menguli dan semestinya dapat makan roti yang fresh/panas.

No comments: