Wednesday, October 17, 2012

Bercuti @ JB - Singapore

Sekian lama tak bercerita kat blog...sejak bulan puasa situasi memang sibuk  dan jiwa pun tak berapa bersemangat nak berceloteh kat sini. Alasan kerja tu memang la semua orang banyak kerja...tapi aku ni bzy kerja agak bermusim...masa bulan puasa hingga la lepas raya ada je kerja yang last minit datang. Ala  kalau aku update blog pun bukannya dapat markah prestasi....lagipun aku ni berblog bukannya untuk cari makan sekadar untuk kepuasan diri sendiri je.  


Bulan Ogos selepas sambut hari raya aku bercuti ke Johor dan terus check in Kota Singa. Kat Johor tumpang kat rumah adik yang tinggal kat Gelang Patah. Memang agak lama la tak datang Johor ni... sebab bagi aku Johor tak banyak tempat yang menarik untuk dikunjungi....uuuuhhh harap orang Johor jangan marah ya!!!. Tapi sekarang ni Johor dah ada Bandar Iskandar....ada Johor Premium Outlet (JPO), Legoland...lepas tu pusat Education....banyak lagi rasanya pembangunan yang akan berkembang. 

JPO kat sini outlet barang berjenama 
Check in Singapura .. kami ke sana menaiki bas sebab tujuannya cuma nak ke Universal Studio Singapore (USS) je. Tambang dari Johor ke USS RM5 sahaja...kami naik bas yang terus pergi ke USS..lagi pun memang plan nak habiskan masa pusing2 kat situ je. Seharian habiskan masa kat dalam tu je...petang check out terus ambil bas balik Johor.

Jom la kita jamu mata tengok gambar yang berpatutan je!!!

Perjalanan masuk ke Sentosa Island
 
Sekadar panduan
Pintu Masuk dan trademark USS

Tiket USS dan dapat free tiket ke Muzium Maritime
Jangan lupa ambil ni untuk panduan/guide masa dalam USS

Salah satu kedai cenderahati...





Pandangan saya tentang USS ni berbaloi masuk dengan bayaran yang dikenakan sekiranya setiap show/game yang ada disediakan semua kita masuk tengok dn enjoy....seperti Madagascar, Transformer, Jurassic Park, Lost World dan banyak lagi 3D show.

No comments: