Friday, October 28, 2011

Meroti!!! apa tu?

yessss!!! ini la pertama kali dalam hidup saya belajar sendiri mengadun, menguli dan membakar roti...so combinasi semua tu kita jadikan perkataan 'meroti'. Dengan penuh semangat balik kerja petang semalam saya cuba menceburkan diri sendiri dalam meroti ni. Disebabkan rasa tercabar asyik dok tengok dalam internet ni ramai yang bijak pandai memasak dok menayang segala hasilnya. Maka saya pun dengan semangat yang kental ni cuba copy resipi dari blogger. Harap blogger tu halalkan la ya!!!



Nak gak cerita pengalaman saya meroti ni... ya la saya tak ada bread maker, maka terpaksa la membuat secara manual ... uli guna tangan dan tenaga sendiri la. Lagipun saya masak ni bukannya untuk jual...sekadar untuk makan sendiri je... Resipi yang saya ambil dari blogger ni pun tak banyak kerenah ... bahan yang digunakan pun tak banyak memang betul2 menjimatkan. Lepas tu bahan2 yang perlu digunakan semua dah ada kat rumah.

Alahamduillah!!! yahooo... saya berjaya menghasilkan sebuku roti putih ...walaupun tak seindah yang dijual di kedai. Tapi memang mengembirakan. Mungkin kepada yang bijak pandai meroti ni tentu boleh menilai dah komen hasil usaha saya ni. Mesti ada kekurangannya!!!. Inssyallah lepas ni boleh la meroti lagi.

No comments: