Friday, December 3, 2010

Apam Balik Pulut Hitam

Ni nak citer pasal apam balik berintikan pulut hitam + jagung + kelapa dan sudah pastinya ada gula... uuuuhhh tanpa ragu2 aku rekmen memang sedap sebab aku dah beli semalam kat pasar malam... masa aku nak beli tu tak perasan pulak tu apam balik pulut hitam...aku biasa beli apam balik cuma ada satu jenis je yang ada jagung+kacang+gula ... tapi adik yang kat kedai tu cakap 'ni apam balik pulut hitam' mula2 tu aku terfikir gak apa la rasanya apam ni... sebab first time aku ni nak cuba lagipun setahu aku pulut hitam cuma orang masak bubur, tapai pulut hitam, inti kuih koci..... aku tanya adik tu boleh tak beli separuh sebab bagi aku size apam balik tu besar untuk aku makan seorang...sure tak habis... tapi dia orang tak jual separuh... aku pun tak kisah la lagipun bukannya mahal cuma RM2.70 sebiji... uuuhh sampai je rumah first aku buka bungkusan apam balik tu... emmm memang sedap!!! ada rasa lemak manis... tak rugi la aku beli apam ni... Aku terfikir gak rupanya orang berniaga ni kreatif dan pandai nak tarik pelanggan dengan membuat resipi baru... mungkin resipi ni dah lama cuma aku je yang tak tau!!!

No comments: