Saturday, June 28, 2014

Chease Kek

Resipi untuk buat chease kek marble tapi terhasil chease kek bluberry. Kek ni aku buat untuk birthday Mr. Right...boleh dikatakan setiap kali sambut harilahirnya aku akan buat kek...ya la bukannya tak mampu untuk beli tapi keikhlasan 'hadiah' dari aku. Kali ni aku silap percaturan sikit keknya masak semua tak ada masalah cuma masa mencorak marble atas chease tu tidak menarik, maka aku ambil keputusan tukar hiasan tu dengan meletak jam bluberry dan buah-buahan untuk tutup lorekkan marble yang tidak cantik itu. 
Kek ini hasil tangan saya sendiri...sedap tau sebab kebiasaanya chease kek bahagian bawah tu di buat dengan biskut tapi yang ini coklat kek...cuma pelapik kek tu guna SR sebab masa sejukkan dalam peti ais terlupa nak tukar!!! Kalau tak percaya pergi cari kat SR kek jenis ini ada dijual tak??
Buah-buahan ini je yang ada dalam simpanan....kurang serinya sebab plan asalnya chease kek marble...tengok la kat tepi chease tu ada sedikit corak marble yang kurang menjadi.... tapi nasib baik orang yang potong kek tu tak tahu kisah disebalik terhasilnya chease kek tu.

No comments: