Sunday, December 22, 2013

Spagheti Bandung

Pelik bunyinya spagheti bandung... eemm apa kisah janji makanan halal. Memandangkan tak ada stok mee kuning untuk dimakan dengan kuah mee bandung maka penyelamatnya adalah spagheti. Ya la kalau setakat nak start kereta keluar sekadar untuk membeli sebungkus mee kuning memang betul buang masa dan tenaga... dah la petrol mahal sekarang. Kuah mee bandung ni guna yang pes@rencah readymade, aku cuma tumis bawang putih + masukkan air + pes + daging, telur & udang. Kalau nak harapkan aku buat pes ni sendiri alamaknya kena la tunggu suatu masa yang belum tentu lagi bila...sebabnya aku kurang minat makan mee bandung dan seumur hidup aku tak pernah masak makanan ni....kalau makan kat kedai tu ada la tapi boleh dikatakan cuma beberapa kali je. Tengok betapa kejamnya aku..hehehe...ya la sebab tak minat. Tapi hari ni aku cuba masak dan menikmati spagheti bandung dengan rencah OMAR Mee Bandung yang diberi oleh adik aku dari Johor...dia rekmen katanya sedap dan senang untuk dimasak. 

No comments: