Monday, November 25, 2013

Nasi Kandar

Malam ni makan nasi kandar tapi bukannya nasi kandar kedai mamak...ni nasi kandar homemade, sebut nasi kandar dah semestinya terbayang ada kuah kari yang melimpah atas nasi. Biasanya kalau makan kat kedai mamak banyak jenis kuah yang diletak...kekadang tu aku tak dapat rasa kuah apa yang masuk dalam mulut. Petang tadi aku masak kari daging dan campur sedikit daging yang bertulang, goreng ikan dan kobis goreng. Itu je menu makan malam kami malam ini cukup menyelerakan walaupun simple....tak perlu aku nak keluar makan kat kedai mamak bila teringin nak makan nasi kandar tambah pula mood nak makan kat luar sekarang ni agak kurang menyelerakan. Sekarang ni ramai rakan-rakan aku yang dah buat perkiraan bila makan kat luar terutamanya dari segi kebersihan dan harga. Bagi aku kita boleh makan kat luar tapi kena la tengok keadaan kedai tersebut dari segi kebersihannya.

Nasi Kandar  homemade : nasi putih + kari daging + kobis goreng

No comments: