Wednesday, March 9, 2016

Overnight Oats

Pagi ni sarapan makan 'overnight oats'...ramai yang share cara nak buat oat peram ni...saya pun tertarik sebab mungkin dengan cara ini saya selera untuk makan. Oat ni saya sediakan malam tadi kemudian letak dalam peti ais...pagi ini sarapan la dengan oat...ya la kalau pagi agak susah nak sarapan dengan oat rasa tak tertelan, tapi bila buat oat macam ini rasanya boleh diterima oleh tekak sebab ada berbagai rasa.

Cara penyediaannya ada pelbagai bahan yang boleh diletak, saya cuma letak buah kiwi dan epal hijau sebab itu je yang ada stok, antara bahan-bahan lain oat + susu segar + yogurt plain saya campur dengan oren sunquick + buah-buahan kemudian simpan dalam peti ais beberapa jam dah boleh makan...tapi saya makan untuk sarapan pagi.
Sedap tau ada rasa masam manis lemak...begini la salah satu cara untuk habiskan stok oat dan juga untuk galakan kita makan oat.

1 comment:

miss eimanhikmah said...

bgus ni..sihat..sebab ada oat plus buah lg tu..