Wednesday, March 30, 2016

Asam Pedas Ikan Tenggiri

Oh asam pedas!!! Tak perlu kita ke Melaka untuk makan lauk ini...kita masak sendiri, tak payah buang masa dan belanja untuk pergi jauh2,  kalau yang tak pandai masak boleh tanya atau cari dalam internet!!! Senangkan dunia sekarang, ingat zaman saya masih budak kalau nak belajar masak arwah ibu la tempat rujukan.

Maka hari ni lauk asam pedas yang saya masak hasil dari ajaran arwah ibu...dan kenangan asam pedas ni tak boleh saya lupa sebabnya sebelum arwah ibu meninggal dia minta saya masak asam pedas...sempat saya masak dan suapkannya....semuanya tetap segar dalam ingatan dan selamanya menjadi kenangan.

Resipi asam pedas ni boleh dikatakan sama je bahannya tak kira dari negeri mana...pokoknya ada rasa masam pedas.

Asam pedas ikan tenggiri sedia untuk makan malam kami. Masak asam pedas kali ini saya letak timun sebab tak ada bendi.

No comments: