Saturday, December 5, 2015

Mixed Fruit and Nut Loaf

Tajuk menu hari ni guna bahasa Inggeris...saja je gatal tangan nak tulis, cuma jangan salah eja tau nanti viral pulak macam kes baru-baru ni. Bagi aku salah ejaan menu tu mungkin orang yang taip tu kurang arif atau baginya salah ejaan tu tak jadi masalah besar yang penting menu tu tidak mengubah rasa...bezanya cuma ejaan...tak perlu nak diperbesarkan yang penting kita perlu ambil tanggungjawab perbetulkan dan bagi tunjuk ajar kepada yang tidak tau...jangan kita mentertawakan orang itu atas kesilapannya...mungkin suatu hari kita akan dimalukan!!! 

Cuti hari ni kat rumah je.... aku ambil sikit masa kat dapur check stok makanan kering...yang la dah penghujung tahun mana tau ada barang yang dah nak luput tarikh baik dihabiskan. Ada beberapa bahan kering untuk buat kek...jadi aku buat roti...lagipun dah lama breadmaker menyembunyikan diri.
Sebuku roti campuran buahan kering dan kekacang, kali ni ni roti macam kurang naik mungkin disebabkan yis atau pun tepung...roti ni sedap dimakan panas...masak je keluarkan dari breadmaker potong dan makan...yuummy dapat pulak bahagian tepi yang garing tambah pula aromanya menusuk hidung.
Sebuku atau sebantal roti ni kalau beli kat kedai agak mahal sekarang ni...ya la semuanya barang naik harga.

No comments: