Thursday, April 23, 2015

Kek Lapis Sarawak

Petang ni menu minum petang dengan kek lapis dari Sarawak...Mr Right bawa balik masa dia ada urusan di sana. Agak lama aku tak makan kek ni...jika beberapa tahun lepas naik jemu aku dengan kek ni sebabnya aku kerap juga ke sana dan ada rakan yang bagi. Biasa la bila dah berhenti dari kerja luar terasa juga rindu tempat-tempat yang pernah aku bertugas...termasuk lah makanannya.

Keunikan kek lapis ni adalah dari segi susunan warna dan corak...rasanya pula ada macam-macam perisa. Dari segi harganya pula berbeza bergantung kepada jenis kek yang dibuat...dari harga RM10 hingga beratus ringgit.
Buat masa sekarang aku tak mampu dan belum ada semangat untuk belajar buat kek ni...sebabnya ambil masa yang agak lama untuk memprosesnya...kena ada minat dan kesungguhan serta kreativiti.

No comments: