Sunday, March 23, 2014

Kuih Ketayap

Kuih ketayap atau kuih gulung ni aku buat untuk minum petang semalam...setelah sekian lama tak masak kuih manis. Sekarang ni cuaca kemarau tekak ni terasa haus je dan nak makan yang manis-manis. Biasa la kuih manis kat rumah ni tak mendapat sambutan...aku je la yang jadi peminat setia maka kena menghabiskannya, orang lain sekadar makan satu dua gulung dah tak nak. 

Kuih ketayap @ gulung...kenapa kebanyakan yang buat kuih ni warna hijau?
Jemput makan...aku suka inti kelapa yang agak lembab sebab bila masuk dalam mulut tu terasa intinya yang lemak manis
Inti kelapa berperisa durian...kalau dapat guna kelapa separuh muda lagi sedap..yang ni aku guna kelapa putih yang 'original' maksud aku tidak diambil santannya...seperti yang dibuat oleh setengah orang.

No comments: