Thursday, May 23, 2013

@Pekan Kota Bharu

Hari kedua di kg. Pagi perancangan untuk ke pasar Siti Khadijah untuk membeli kaftan dan barang pesanan kawan sepejabat. Suasana dalam pasar bahagian pakaian agak lengang... yang ada cuma pekerja dah pemilik kedai. Mungkin sekarang ni orang belum bercuti. Dalam pasar ni aku target untuk membeli kaftan je sebabnya aku kurang minat dengan kain pasang seperti batik, lagipun aku pekerja yang tak perlu berbatik bila ke pejabat. Harga kaftan sekarang ni agak mahal berbeza dengan tahun lepas dan bila tawar pun peniaga agak keberatan untuk bagi diskaun. Aku tau sekarang ni semua barang keperluan naik harga, jadi tak mustahil upah tenagakerja pun naik. 

Selesai bahagian pakaian, aku ke bahagian makanan kering dan seterusnya mencari makan tengahari. Aku dah lama tak makan dalam bazar ni maka main redah je la...  mee & bihun sup jadi pilihan. Ok bergerak keluar dari bazar, berdepan tempat parking kereta ada sederet kedai emas aku tengok penuh dengan pelanggan. Eeemm Mr Right tanya nak beli emas ke??? Uuuhh aku ni bajet tu ada cuma keperluan untuk memiliki barang kemas agak kurang mungkin yang ada pun jarang aku pakai kecuali dibeli aku terima je. Menyinggah la kami, harga emas turun hari ni patut la ramai yang membelinya... aku dah dapat isyarat jadi tak sia2 la masuk dapat la seutas gelang. Rezeki dari Mr Right... katanya ini je hadiah untuk tahun ini... 

No comments: