Friday, March 16, 2012

Kena Vertigo Lagi!!!!

Adooii hari ni kena serangan vertigo lagi. Terjaga pukul 6 pagi tadi dah mula berpusing / berputar / pening. Bulan ni dah 2 kali kena serangan ni. Tapi pagi ni agak berbeza sikit sebab terasal mual. Dalam dok rehat tu terfikir gak apa puncanya mual ni sebab sebelum ni tak pernah kena macam ni. Bila dah kena serangan ni aku akan cuba gagahkan diri untuk minum air sekurangnya boleh tenangkan badan ni bila masuk air. Cara untuk tenangkan vertigo ni biasanya kita kena rehat, baring, pejam mata. Elakan dari tunduk atau pusing2 badan secara mengejut. 

Aku cuba bangun untuk solat subuh setelah agak tenang sikit, tapi bila rukun dan sujud rakat pertama terkena lagi berputar dan aku cuba gagahkan diri untuk selesai solat tu, tapi masa tu mata aku pejam je. Ya Allah!!!!

Selesai solat aku rehat sekejap untuk tenangkan putaran tu... kemudian perlahan2 ke dapur ambil ubat yang doktor bagi.. kali ni aku ambil ubat pening dan mual. Rehat sekejap selepas telan ubat... rasanya dah boleh berdiri dan agak stabil... aku bersiap la untuk ke ofis... masa memandu tadi aku cuba tenangkan elak dari memandang secara sepontan... kalau pandang cermin kereta kiri-kanan-belakang tu pandangan mata tu kena kawal dan secara perlahan2... alahamduillah 20 minit je ke ofis ...jalan tak jam sebab cuti sekolah.  

Sampai ofis aku terus ke kedai roti untuk beli apa yang patut untuk breakfast pagi ni... dah la pagi tadi masa ambil ubat cuma makan sekeping biskut je...

Sandwich ni je yang membuka selera untuk pagi ni.



No comments: