Monday, January 2, 2012

Permulaan 2012

Hari pertama tahun 2012: jiwa aku merindu kawan-kawan lama... cuba hubungi 4 orang, adoiii semuanya tak angkat phone... mana kawan-kawan ku menghilangkan diri.. cuti umum biasa la ada yang keluar dari KL dan mungkin mengambil kesempatan melenakan mata. Niat tahun ni aku nak mengeratkan hubungan antara sedara mara & kawan-kawan. Ya la tu salah satu perkara yang dituntut dalam agama apa salahnya aku amalkan.

Ok...ring-ring-ring mangsa pertama aku tadi dah return my call... uuhhh dah hampir setahun tak jumpa, bukannya putus hubungan cuma tak dating je. Biasa la masing-masing sibuk dengan urusan, tambahan pula kawan ni bisnes sendiri jadi masa free dia berbeza dengan aku. Ok confirm dating!!!

Bila dah jumpa tu pertamanya cari tempat makan... sebab bila mengadap makanan bermula la chit-cat-sharing-carring. Petua orang tua kalau hendak mengeratkan pertalian antara keluarga atau sesiapa saja...salah satunya duduk makan sama-sama menikmati hidangan. Teringat kata-kata arwah ayah...'bila waktu makan kita makan sama-sama (ibubapa + anak2) akan bertambah erat kasih sayang dan ikatan persaudaraan akan berkekalan'. Kata-kata tu memang nyata sekali...walaupun ibu dan ayah dah tiada kami adik beradik tetap erat biarpun masing-masing berhijrah. Bila berkumpul waktu makan kami jadi keutamaan untuk kekalkan tradisi dan pesanan arwah.

Balik semula cerita saya dengan kawan...kami tak kisah tempat untuk makan tu mewah atau tak...janji selesa dan makanan tu boleh cuba je... kat sini saya tengok ramai orang beratur@order makanan.. apa lagi kita orang pun joint sama kat kioks Hot & Roll.
order kami dalam proses!!! crispy bbq chicken
Crispy peanut .... pilihan kawan saya

pharata chicken chease..pilihan saya!!!

No comments: