Wednesday, January 4, 2012

Koleksi Bacaan

Cuti tahun baru saya sempat singgah di Popular Book Store, membeli bahan bacaan memang menjadi rutin saya kalau terserempak dengan kedai buku. Kalau tak beli pun saya mesti singgah sekejap. Membaca ni salah satu hobi saya terutamanya novel melayu + english. Cuma saya jarang nak bercerita dalam blog ni tentang buku-buku yang saya miliki. Kawan saya pun terkejut bila datang rumah tengok saya memilik koleksi novel...dia tak sangka saya ni peminat novel...emmm tu la kan tak semua minat dan kesukaan kita orang tau walaupun kawan baik.

Kesempatan hari tu saya cuma beli 2 buah buku je, novel dan buku ilmiah. Lagipun saya pilih yang ada diskaun untuk pemegang kad keahlian. Bila berada kat kedai buku ni kalau ikutkan hati semua buku yang ada tu menarik untuk dibaca... tapi saya tak nak la beli serentak banyak...sebab saya tau perangai saya kalau dah ada buku tu mesti saya akan baca semua. Jadi saya plan sekurangnya sebulan tu saya beli 2 buah buku je.


 


Novel tu dah separuh saya baca semalam... buku agama tu saya baca secara rambang je dulu...biasa la mood lebih kepada novel. Buku agama tu memang menarik minat saya sebab penyampaiannya bercorak soal jawab di mana ianya senang untuk difahami.

No comments: