Wednesday, April 13, 2011

Sambungan 'Belajar Perkara Baru'

Hari ni nak citer lagi ni... kira urutan selepas aku belajar cara daftar syarikat... maka bila dah ada syarikat tu seeloknya syarikat tu ada bank akaun ... kononnya senang untuk monitor duit masuk dan keluar....uuuuhhh macam le bisnes juta-jutaan. Tapi aku tak kisah janji aku ikut apa nasihat yang orang bagi. Lalu aku pun minta tolong le dengan si google ni... cari ilmu cam mana nak buka akaun bank untuk syarikat...ya la tak nak le main hentam je pegawai bank tu.... nanti aku pulak yang malu seumur hidup... dah le bisnes tak jalan lagi ni...

Dalam mengoogle tu dapat le sikit maklumat... tapi aku rasa cam tak puas hati ... biasa la macam-macam pulak cerita aku baca tentang pengalaman setiap orang tu bila ke bank nak bukan akaun syarikat ni. Ok aku pun terus je call bank harimau tu tanya syarat dan peraturannya... Aku pulak jadi pening sebab tak tau nak cari kat mana salah satu dokumen yang diminta. Syarat nak buka akaun syarikat dengan Maybank ..Borang Permohonan, IC, Sijil SSM, Borang PNA 23, Borang A/B (borang ni le aku tak pasti) rupa2nya bila tanya SSM benda tu dah ada dengan aku...bersama2 dengan sijil SSM tu... adoiii bodohnya rasa... tapi dia orang pun silap lain kali tulis la kat borang tu... tu le yang aku belajar untuk hari ni... nanti sambung lagi perjalanan seterusnya!!!!

No comments: