Friday, February 16, 2018

Udang dan Pegaga

Happy CNY dan selamat bercuti.

Masak lemak tempoyak udang campur pegaga...panjang nama menu saya kali ini. Alkisah setelah sekian lama saya cuba elak makan udang...tapi hanya bertahan seketika je pantang sebab teringin nak makan. Ya la boleh makan tapi ada hadnya...saya ambil udang seekor je pun dah cukup. Resipi saya senang je, udang, daun pegaga, tempoyak, santan, serai, bawang merah, halia, kunyit dan cili padi. Bawang, halia, tempoyak, cili, kunyit tumbuk/blend..masak dengan santan hingga mendidih...masukkan udang dan serai diketuk atau boleh juga letak daun kunyit...akhir bila udang dah masak masukkan daun pegaga hingga layu...rasakan dengan garam/gula.


Bila dah teringin nak makan...soal alergic tu saya ketepikan...memang sedap!!

 

1 comment:

Unknown said...

Your Affiliate Money Making Machine is waiting -

And getting it set up is as easy as 1..2..3!

Here is how it works...

STEP 1. Input into the system what affiliate products you want to promote
STEP 2. Add some PUSH BUTTON traffic (it LITERALLY takes JUST 2 minutes)
STEP 3. See how the system explode your list and sell your affiliate products all on it's own!

Are you ready to start making money?

Click here to start running the system