Thursday, November 9, 2017

Apam Kampung

Malam tadi selepas makan malam... dengan semangat berbakul2 menyediakan adunan apam kampung sebabnya nak guna toy baru saya beli. Saya order pengukus Noxxa, ya la adik beradik saya heboh dengan produk Noxxa..ada yg beli periuk dan bread maker...saya tergerak hati nak beli pengukus ni harganya RM418.00 shj termasuk pos. Biasala bila dapat barang baru kita kena rajinkan diri terus menggunakannya...mana la tau kot rosak sebelum digunakan.

Maka percubaan pertama mengukus saya masak apam kampung...resipi ni saya pernah masak sebelum ini...lagipun bahan2nya tak banyak digunakan.

AQ
Pengukus Noxxa ni cara utk menggunakannya mudah saja, butang utk set cuma tekan arrow atas atau bawah utk masa...utk pasang setiap tingkat pun senang...cuma materialnya agak ringan spt plastik dan kena berhati2 takut pecah...

Pengukus ni 3 layer...tidak boleh guna size loyang yg bulat..kalau ada acuan empat segi size kecil boleh muat..jadi saya ambil keputusan guan acuan paper cup saja...setiap layer tu boleh muat 10 paper cup...nemang senang mengukus ..

Isian setiap paper cup tu saya cuma letak sedikit saja supaya bila apam tu naik & kembang tidak penuh dan senang saya nak letak kelapa...jemput makan.. memang sedap.




1 comment: