Wednesday, November 11, 2015

Bubur Asyura @ Suro

Makanan yang susah didapati dan setiap negeri berbeza cara memasaknya dari segi resipi... hakikatnya nama tetap sama bubur asyura ataupun suro di Kelantan... rasa suro ni manis, lemak dan ada rasa rempah. Aku memang suka suro tapi sekarang agak susah nak dapat makan sebab bila musim suro aku jarang balik kg dan boleh dikatakan tak ramai yang masak suro sekarang...tidak seperti zaman aku kecil dulu cukup mewah makan suro...bila orang tua dah tak ada rumah aku pun dah tak masak lagi....

Kali ni aku dapat makan suro sebab ada orang Kelate berniaga/jual melalui internet dan boleh buat penghantaran ke rumah @ pejabat...apa lagi aku order je la.
Harganya 1/2 kilo RM25 kos penghantaran RM10...apa kisah pasal harga janji dapat rasa setelah bertahun tak makan.

No comments: