Thursday, April 24, 2014

Bihun Singapore

Pagi ni teringin nak makan bihun goreng putih @ singapore. Kenapa orang bagi nama bihun singapore? aku tak ada jawapan!!! Kalau aku bihun goreng ni aku bagi nama bihun goreng putih @ lada hitam sebabnya salah satu rencahnya ada lada hitam. Ada setengah tu tak minat bihun goreng tanpa kicap...tapi aku suka goreng macam ni sebab ada rasa ikan bilis dan lada hitam...dan bila makan pun tak rasa muak. 

Maka dengan semangat suam-suam kuku aku menggoreng la pagi tadi...letak rencah daging, telur, ikan bilis dan kobis je. Tak perlu banyak rencah nanti hilang rasa ikan bilis. Selera rasa setiap orang berbeza-beza...semua tu tak jadi masalah janji hati puas bila dapat makan yang kita masak sendiri.
 
Ini la hasilnya...tak boleh bagi nama bihun singapore sebab bihun dah berkawan dengan spaghetti. Memandangkan spaghetti semalam ada lebih manakala sosnya sudah habis maka aku selesaikan campur sekali dengan bihun goreng...lagipun halal...cuma tak cantik pada pandangan...apa aku kisah janji sedap dan tidak membazir.

No comments: