Tuesday, April 10, 2012

Salad + Apple

Pagi ni saya bawa bekal sayuran dan buahan untuk makan pagi dan tengahari di ofis. Bila jemu makan nasi makan la benda cam ni pulak. Lagipun bukannya susah nak sediakan bekalan ni, cuma potong je salad dan buah-buahan tu. Kalau karot tu saya rebus sekejap bersama chicken slice, ada setengah orang tu karot makan mentah je... 

Disebabkan saya ni kurang minat makan apple hijau atau merah jadi saya cuba olahkan la buah tu untuk tarik minat untuk makan...salah satu caranya saya cecah dengan kuah rojak, buat jus tu pun kalau rajin...kalau tak buat macam ni alamat buah apple tu 'expire'. Untuk menyahut cabaran ni "An apple a day Keeps the doctor away" maka saya pujuk la diri sendiri untuk menyintai buah ni.


Daun Salad
Tomato
+
Apel hijau & merah
+
Karot
+
Kepingan ayam
+
Sos seribu pulau (thousand island)
 

No comments: