Saturday, September 18, 2010

Kembali ke kota

Setelah seminggu bercuti di kg...suasana riuh rendah di sana aku tinggalkan...Kembali kehidupan aku di kotaraya ini memenuhi tanggungjawab yang telah termaktub...terasa sunyi je bila kembali ke sini... itu la lumrah hidup ini ada masa kita gembira, ada kala kita gundah dan dilanda kesepian...namun kita terpaksa terima semua takdir yang ditentukan ini.

Memenuhi masa di sini dating dengan kawan2 ...aku lunch dengan member yang sebulan tak sempat jumpa...almaklum la bulan puasa masing2 bzy dengan tanggungjawab. Kawan baik bila jarang2 jumpa ni tak cukup masa rasanya nak bercerita...kalau bagi masa sehari pun tak habis topik...

Petang aku dating dengan member seorang lagi... lepak kat McD...kat sini ada citer sikit la.. tapi aku pun tak pasti citer ni utk tauladan atau panduan dan APAKAH MOTIFnya...tak reti la pulak nak berbahasa... masa kami dok makan2 tu ada 2 orang warga asing ni...muka macam orang arab, iran cam tu la umur lebih kurang 50an... aku dgn member ni syok sangat dok borak & mengadap burger tak ambil kisah pasal orang sekeliling... tiba2 je salah seorang mamat warga asing tu tunjuk note RM1 bertabur atas lantai kat kaki aku ada 4 keping aku ambil dan letak atas meja...sbb aku ingat duit aku jatuh...tapi aku terfikir balik mcm mana duit tu boleh jatuh sedangkan handbag aku pengang dan letak atas riba masa makan... aku tanya member aku duit u ke.. member aku pun masa tu aku perasan dia pegang handbag dia...tiba2 je ada seorang perempuan kat belakang member aku tu cakap tu duit orang tu yang tabur...maksud dia orang asing tadi yang tabur kat kaki aku... masa tu aku perasan kawan dia yang seorang lagi tu dok kat meja sebelah kami...yang tabur duit tu berdiri dekat meja kami..aku ingat dia nak ambil balik duit tu...rupa2 tak dia terus belah bila dia perasan budak perempuan tu cakap kat kami yang baling duit tu dia... kawan dia pun blah dari McD tu... aku nampak dia orang tu macam ada target sesuatu!!! masa tu terlintas kat kepala aku tentang orang2 pukau dengan menabur duit kat lantai....dan2 tu aku dengan member terus cabut balik...dan aku sempat cakap kat budak McD tu note RM atas meja tu masukkan dalam tabung...

No comments: