Tuesday, June 15, 2010

Puasa Bulan Rejab



Hari ke 2 aku berpuasa di bulan Rejab 1431H. Amalan berpuasa pada bulan Rejab ni tidak la menjadi kewajipan kepada umat Islam seperti bulan Ramadhan... cuma aku sudah terbiasa sejak kecil lagi sudah dia ajar untuk berpuasa pada bulan Rejab, Syabaan dan semestinya Ramadhan. Biasanya bulan Rejab dan Syabaan ni aku berpuasa setakat yang mampu je la...tidak la memaksa dan tidak pulak berniat nak menunjuk2...semua tu hanya Allah swt je yang menilainya niat aku ni....

Di sini ada pendapat yang aku baca tentang amalah berpuasa di bulan Rejab.... rujukan

Semalam 1st day aku puasa biasa la targetnya bila petang mula la fikir nak berbuka dengan apa? Menu simple je aku masak nasi, sayur air bayam+kobis+carrot lepas tu goreng telur dadar+bawang besar+mayonies+perisa....uuuhhh selera orang berpuasa yang simple pun jadi sedap!!! Alahamduillah.

Hari ke 2 ni tak tau nak cipta menu apa? belum buka peti ais!!! tunggu je la petang....

No comments: