Monday, May 31, 2010

Memori Bubur Puluh Hitam

ilham sendiri...tak reti nak letak bahan2 kat sini...

Desert ni memang salah satu kegemaran aku...tambah pulak kalau hari minggu begini aku ada masa terluang nak masak ala-ala koboi..sebab guna bahan yang seadanya... dapur aku ni tak lengkap seperti dapur chef2 lain masak...lagipun aku bukannya chef dan pro masak... misi dan visi aku janji masak dan cukup rasa..kalau dah cukup rasa tu sure sedap laaa...tak perlu nak berhias-hiasan...

Bubur pulut hitam ni mengingatkan aku kepada arwah adik lelaki...dia puji aku masak bubur pulut hitam sedap!!! uuuhhh bukan puji diri sendiri tau...kawan adik aku pun citer adik aku pun cakap kat dia si kakak dia masak lagi sedap dari makan kat luar...sedihhhhnya bila ingat arwah yang dah lama meninggalkan kami semua. Kenangan terakhir aku masak bubur pulut hitam ni... masa kat kg betul2 terpahat kat memori aku...adik suruh masak bubur pulut hitam sbb ni salah satu favourite dia...kebetulan masa tu tak cukup santan...dia sanggup kait kelapa kat belakang rumah bagi kat aku....biasa la kat kg kalau lewat petang dah tak da stok...ya memang berbaloi la aku masak hari tu adik aku memang tak lekang puji sedappp...kini semuanya tinggal kenangan!!!

No comments: