Monday, June 6, 2016

Tetamu Adik Beradik

Agak berterabur hidangan...sebab tuan rumah agak kalut memasak, yang menghidangnya kaum lelaki...semuanya tak sabar nak makan nasi kerabu kuning...
Sempena menyambut ramadhan, Ahad lepas sempat buat sedikit makan-makan bersama adik-beradik dan ipar duia serta anak2 sedara. Sebelum ni tak pernah berkumpul adik beradik disini menyambut 1 Ramadhan...kali ini meriah walaupun masih ada beberapa orang tidak ada di KL.

Ada 3 orang lahir bulan yang sama...jadi saya sponsor meraikannya... gabungkan sekali majlis hari jadi dan sambut puasa. Menunya ringkas saja nasi kerabu lauk ayam bakar, ikan goreng dan desert pula ketupat sotong...ketupat sotong permintaan adik yang sambut hari jadi, nasi kerabu pula adik yng datang urusan kerja di KL...jadi menyinggah kat rumah bila cuti hujung minggu. Bab memasak pula adik perempuan sekeluarga datang bercuti di KL...maka saya ada pembantu. Biar pun menu tak banyak tapi nak menyediakannya cukup menenatkan. Untuk makan tengahari...pagi kena ke pasar kemudian kena masak...nasib baik kek tu saya tempah. Tidak termampu nak sediakan semua, tambah pula situasi kerja sekarang agak memenatkan.
Birthday anak-anak sedara
Birthday adik lelaki bujang...Coklat Chease Kek.





No comments: