Thursday, January 1, 2015

Stok Buku @ Cuti Tahunan

Salam tahun baru 2015

Sepanjang menghabiskan cuti tahunan aktiviti aku 50% masa habiskan dengan membaca... dapat la aku khatam stok buku yang tidak terusik sejak beli. Bila waktu bekerja separuh hari aku habiskan di ofis, jadi waktu cuti kerja aku manafaatkan dengan hobi aku. Shopping buku dan membaca salah satu hobi aku jadi tidak akan tertulis rasa bosan!!! lagi satu perangai aku bila dah pegang buku susah nak berhenti...maka aku terpaksa buat perancangan khas setiap hari sepanjang waktu cuti...tanggungjawab lain kena dahulukan sebelum pegang buku. Nasihat aku jika kita bercuti di rumah je pastikan masa kita terurus dengan berkualiti supaya badan kita cukup rehat dan bercuti dalam keadaan sihat. Bermula dari awal pagi hingga malam waktu masuk tidur, pastikan masa tidak terbuang tanpa bermanafaat. 

Bagus untuk rujukan demi menjaga kesihatan sepanjang hidup.
Baca ini!!! peringatan dan kesedaran diri sebagai seorang umatNya @ muslim
Uuuhhuu bila dapat novel...aku tak ambil tau apa rancangan tv sepanjang bercuti...yang aku tau cuma sekali sekala kedengaran astro awani membuat liputan tentang bencana banjir dan Airasia yang hilang.

No comments: